Poszukiwania bezpośrednie, czyli Direct Search metodologicznie i operacyjnie nie różnią się od Executive Search, poza ewentualnie niezbędnym do zrealizowania projektu, czasem. Poszukiwania prowadzone tą metodą nie są nakierowane na najwyższą kadrę menedżerską, a na stanowiska specjalistyczne lub profesje, których podaż rynkowa jest w poważnym stopniu ograniczona, na przykład: aktuariusz, tinter.
W przypadku Direct Search ważna jest umiejętność stosowania operacji wspomagających poszukiwania, w tym tzw. działania równoległe, metoda "nakładania małych kół", impulsing itd.
MAGNUS Consulting stosuje ww. techniki również dzięki współpracy z organizacjami reprezentującymi poszczególne gałęzie przemysłu i stowarzyszenia branżowe (monitoring branży i sektora).
W przypadku Direct Search efektywność publikacji ogłoszeń prasowych i Internetowych jest znikoma. Dlatego nigdy nie tracimy czasu na ich publikację. Zawsze polegamy na naszej skuteczności!
Usługę tę realizujemy z prawdziwą pasją. Uwielbiamy bowiem wyzwania rynkowe.